Jump to content


Photo

Ultimaattinen miestenleffa


  • Please log in to reply
95 replies to this topic

Poll: Kaikkien aikojen kovin miestenleffa (119 member(s) have cast votes)

Kaikkien aikojen kovin miestenleffa

  1. Wild Bunch (29 votes [24.37%])

    Percentage of vote: 24.37%

  2. Scarface (de Palma) (12 votes [10.08%])

    Percentage of vote: 10.08%

  3. French Connection (2 votes [1.68%])

    Percentage of vote: 1.68%

  4. Bullit (4 votes [3.36%])

    Percentage of vote: 3.36%

  5. Napoli violenta (10 votes [8.40%])

    Percentage of vote: 8.40%

  6. Rio Bravo (4 votes [3.36%])

    Percentage of vote: 3.36%

  7. Truck Turner (3 votes [2.52%])

    Percentage of vote: 2.52%

  8. Get Carter (5 votes [4.20%])

    Percentage of vote: 4.20%

  9. Predator (24 votes [20.17%])

    Percentage of vote: 20.17%

  10. The Heat (7 votes [5.88%])

    Percentage of vote: 5.88%

  11. Big Gundown (2 votes [1.68%])

    Percentage of vote: 1.68%

  12. Ei mikaan näistä vaan (17 votes [14.29%])

    Percentage of vote: 14.29%

Vote Guests cannot vote

#91 Neon Maniac

Neon Maniac

    Expert Member +

  • Foorumikäyttäjä
  • PipPipPipPip
  • 2,635 posts

Posted 12 August 2012 - 14:44

Ei mikään näistä vaan Joonas Berghällin ja Mika Hotakaisen: Miesten vuoro (2010)
Tätä on yhtälailla helppoa kuin vaikeaakin katsoa. Rehellinen, mutta onnistuu pitämään tietyn sivistyneen etäisyyden katsojaan.

"Eisenstein does it with cuts, Max Ophuls does it with fluid movement. Chaplin does it with nothing. Eisenstein seems to be all form and no content, Chaplin is all content and little form. Nobody could have shot a film in a more pedestrian way than Chaplin. Nobody could have paid less attention to story than Eisenstein. Alexander Nevsky is, after all, a pretty dopey story. Potemkin is built around a heavy propaganda story. But both are great filmmakers."


#92 QCine

QCine

    Full Member

  • Elitisti
  • PipPipPip
  • 1,283 posts

Posted 12 August 2012 - 17:02

Ei mikään näistä vaan Edward D.Murphyn "Raw Force" aka "Kung Fu Cannibals" (1982). Siinä ei kerta kaikkiaan ole frameakaan, joka voisi etäisimmissäkään määrin kiinnostaa (hetero)naista.

#93 seagull

seagull

    Member +

  • Elitisti-toimittaja
  • PipPip
  • 400 posts

Posted 12 August 2012 - 17:05

Ei mikään näistä vaan Joonas Berghällin ja Mika Hotakaisen: Miesten vuoro (2010)
Tätä on yhtälailla helppoa kuin vaikeaakin katsoa. Rehellinen, mutta onnistuu pitämään tietyn sivistyneen etäisyyden katsojaan.


Tietysti ketju on elänyt aikojen saatossa ja määritelmät muuttuvat, mutta jos aloitusviestissä haetaan mahdollisimman maskuliinista ja isokyrpäistä elokuvaa, niin tämä ei täytä raameja.

Kiinnostava juttu kuitenkin muissa yhteyksissä sen lisäksi, että ohjaajansa ovat hauskoja tyyppejä.

#94 Neon Maniac

Neon Maniac

    Expert Member +

  • Foorumikäyttäjä
  • PipPipPipPip
  • 2,635 posts

Posted 12 August 2012 - 23:56

Ei mikään näistä vaan Joonas Berghällin ja Mika Hotakaisen: Miesten vuoro (2010)
Tätä on yhtälailla helppoa kuin vaikeaakin katsoa. Rehellinen, mutta onnistuu pitämään tietyn sivistyneen etäisyyden katsojaan.


Tietysti ketju on elänyt aikojen saatossa ja määritelmät muuttuvat, mutta jos aloitusviestissä haetaan mahdollisimman maskuliinista ja isokyrpäistä elokuvaa, niin tämä ei täytä raameja.

Kiinnostava juttu kuitenkin muissa yhteyksissä sen lisäksi, että ohjaajansa ovat hauskoja tyyppejä.

Voidappa nyt todeta vetoni olleen puhdas provo, ah. Mutta koska sen enempää sinä kuin tämä topikkikaan ei määrää kenenkään henk.koht. mielleyhtymää niinkin tarkan määreen kuin "isokyrpäinen elokuva" osalta - huolimatta rivien välistä ponnistavasta viitteestä suoranaiseen revolveripornoon - on jokaisen tyytyminen itse kunkin julkituontiin.

"Eisenstein does it with cuts, Max Ophuls does it with fluid movement. Chaplin does it with nothing. Eisenstein seems to be all form and no content, Chaplin is all content and little form. Nobody could have shot a film in a more pedestrian way than Chaplin. Nobody could have paid less attention to story than Eisenstein. Alexander Nevsky is, after all, a pretty dopey story. Potemkin is built around a heavy propaganda story. But both are great filmmakers."


#95 Meller

Meller

    Full Member

  • Elitisti
  • PipPipPip
  • 1,138 posts

Posted 19 August 2012 - 17:21

Ei mikään näistä vaan Joonas Berghällin ja Mika Hotakaisen: Miesten vuoro (2010)
Tätä on yhtälailla helppoa kuin vaikeaakin katsoa. Rehellinen, mutta onnistuu pitämään tietyn sivistyneen etäisyyden katsojaan.


Tietysti ketju on elänyt aikojen saatossa ja määritelmät muuttuvat, mutta jos aloitusviestissä haetaan mahdollisimman maskuliinista ja isokyrpäistä elokuvaa, niin tämä ei täytä raameja.

Kiinnostava juttu kuitenkin muissa yhteyksissä sen lisäksi, että ohjaajansa ovat hauskoja tyyppejä.

Voidappa nyt todeta vetoni olleen puhdas provo, ah. Mutta koska sen enempää sinä kuin tämä topikkikaan ei määrää kenenkään henk.koht. mielleyhtymää niinkin tarkan määreen kuin "isokyrpäinen elokuva" osalta - huolimatta rivien välistä ponnistavasta viitteestä suoranaiseen revolveripornoon - on jokaisen tyytyminen itse kunkin julkituontiin.

Nyt on kyllä ääneen ihmeteltävä, miten Neiti Maniac onnistuu vetämään joka kerta herneen sieraimeen kun hänen kanssaan ei ollakaan ihan samaa mieltä. :wow:
Jos pysytään topicin alkuperäisessä aiheessa ja etsitään elokuvia joita tuskin kukaan tai ei yksikään nainen kykene arvostamaan silkan ylimääräsien testosteronihuuruilun, maskuliinisuuden, asepornoilun, jonkun muun, minkä vuoksi, ja väität että Miesten vuoro kyseiseen kategoriaan istuu, on liene ilmsielvää että kannattaa varautua väitteen kyseenalaistamiseen. Ei siitä tarvitse liene sen kummemmin sauhuta tai niskoja nakella, hmm?

Itse pollissa äänestän vielä tyhjää: tämä on tärkeä aihe johon on syytä paneutua perinpohjin.

Edited by Meller, 19 August 2012 - 17:21.

"The lady can't talk, asshole! And for the record - I'M the dyke!!!"


#96 Neon Maniac

Neon Maniac

    Expert Member +

  • Foorumikäyttäjä
  • PipPipPipPip
  • 2,635 posts

Posted 20 August 2012 - 05:54

cut

cut

cut

Nyt on kyllä ääneen ihmeteltävä, miten Neiti Maniac onnistuu vetämään joka kerta herneen sieraimeen kun hänen kanssaan ei ollakaan ihan samaa mieltä.

Juu, saa ihmetellä, kun kerran noin kärjistää.

"Eisenstein does it with cuts, Max Ophuls does it with fluid movement. Chaplin does it with nothing. Eisenstein seems to be all form and no content, Chaplin is all content and little form. Nobody could have shot a film in a more pedestrian way than Chaplin. Nobody could have paid less attention to story than Eisenstein. Alexander Nevsky is, after all, a pretty dopey story. Potemkin is built around a heavy propaganda story. But both are great filmmakers."



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

uusi sivusto osoitteessa:

elitisti.fi
Foorumi ei ole enää aktiivisessa käytössä. Keskustelu elokuvista ja populaarikulttuurista jatkuu Elitistin Discord-serverillä