Ultimaattinen miestenleffa
#91
Posted 12 August 2012 - 14:44
Tätä on yhtälailla helppoa kuin vaikeaakin katsoa. Rehellinen, mutta onnistuu pitämään tietyn sivistyneen etäisyyden katsojaan.
"Eisenstein does it with cuts, Max Ophuls does it with fluid movement. Chaplin does it with nothing. Eisenstein seems to be all form and no content, Chaplin is all content and little form. Nobody could have shot a film in a more pedestrian way than Chaplin. Nobody could have paid less attention to story than Eisenstein. Alexander Nevsky is, after all, a pretty dopey story. Potemkin is built around a heavy propaganda story. But both are great filmmakers."
#92
Posted 12 August 2012 - 17:02
http://www.jannekuusinen.net • http://jannekuusinen.blogspot.fi • http://shitegeistcomics.blogspot.fi • www.google.com/+JanneKuusinen • http://www.mikseri.net/user/Qsine • https://twitter.com/Janne6nen
#93
Posted 12 August 2012 - 17:05
Ei mikään näistä vaan Joonas Berghällin ja Mika Hotakaisen: Miesten vuoro (2010)
Tätä on yhtälailla helppoa kuin vaikeaakin katsoa. Rehellinen, mutta onnistuu pitämään tietyn sivistyneen etäisyyden katsojaan.
Tietysti ketju on elänyt aikojen saatossa ja määritelmät muuttuvat, mutta jos aloitusviestissä haetaan mahdollisimman maskuliinista ja isokyrpäistä elokuvaa, niin tämä ei täytä raameja.
Kiinnostava juttu kuitenkin muissa yhteyksissä sen lisäksi, että ohjaajansa ovat hauskoja tyyppejä.
#94
Posted 12 August 2012 - 23:56
Voidappa nyt todeta vetoni olleen puhdas provo, ah. Mutta koska sen enempää sinä kuin tämä topikkikaan ei määrää kenenkään henk.koht. mielleyhtymää niinkin tarkan määreen kuin "isokyrpäinen elokuva" osalta - huolimatta rivien välistä ponnistavasta viitteestä suoranaiseen revolveripornoon - on jokaisen tyytyminen itse kunkin julkituontiin.Ei mikään näistä vaan Joonas Berghällin ja Mika Hotakaisen: Miesten vuoro (2010)
Tätä on yhtälailla helppoa kuin vaikeaakin katsoa. Rehellinen, mutta onnistuu pitämään tietyn sivistyneen etäisyyden katsojaan.
Tietysti ketju on elänyt aikojen saatossa ja määritelmät muuttuvat, mutta jos aloitusviestissä haetaan mahdollisimman maskuliinista ja isokyrpäistä elokuvaa, niin tämä ei täytä raameja.
Kiinnostava juttu kuitenkin muissa yhteyksissä sen lisäksi, että ohjaajansa ovat hauskoja tyyppejä.
"Eisenstein does it with cuts, Max Ophuls does it with fluid movement. Chaplin does it with nothing. Eisenstein seems to be all form and no content, Chaplin is all content and little form. Nobody could have shot a film in a more pedestrian way than Chaplin. Nobody could have paid less attention to story than Eisenstein. Alexander Nevsky is, after all, a pretty dopey story. Potemkin is built around a heavy propaganda story. But both are great filmmakers."
#95
Posted 19 August 2012 - 17:21
Nyt on kyllä ääneen ihmeteltävä, miten Neiti Maniac onnistuu vetämään joka kerta herneen sieraimeen kun hänen kanssaan ei ollakaan ihan samaa mieltä.Voidappa nyt todeta vetoni olleen puhdas provo, ah. Mutta koska sen enempää sinä kuin tämä topikkikaan ei määrää kenenkään henk.koht. mielleyhtymää niinkin tarkan määreen kuin "isokyrpäinen elokuva" osalta - huolimatta rivien välistä ponnistavasta viitteestä suoranaiseen revolveripornoon - on jokaisen tyytyminen itse kunkin julkituontiin.Ei mikään näistä vaan Joonas Berghällin ja Mika Hotakaisen: Miesten vuoro (2010)
Tätä on yhtälailla helppoa kuin vaikeaakin katsoa. Rehellinen, mutta onnistuu pitämään tietyn sivistyneen etäisyyden katsojaan.
Tietysti ketju on elänyt aikojen saatossa ja määritelmät muuttuvat, mutta jos aloitusviestissä haetaan mahdollisimman maskuliinista ja isokyrpäistä elokuvaa, niin tämä ei täytä raameja.
Kiinnostava juttu kuitenkin muissa yhteyksissä sen lisäksi, että ohjaajansa ovat hauskoja tyyppejä.
Jos pysytään topicin alkuperäisessä aiheessa ja etsitään elokuvia joita tuskin kukaan tai ei yksikään nainen kykene arvostamaan silkan ylimääräsien testosteronihuuruilun, maskuliinisuuden, asepornoilun, jonkun muun, minkä vuoksi, ja väität että Miesten vuoro kyseiseen kategoriaan istuu, on liene ilmsielvää että kannattaa varautua väitteen kyseenalaistamiseen. Ei siitä tarvitse liene sen kummemmin sauhuta tai niskoja nakella, hmm?
Itse pollissa äänestän vielä tyhjää: tämä on tärkeä aihe johon on syytä paneutua perinpohjin.
Edited by Meller, 19 August 2012 - 17:21.
"The lady can't talk, asshole! And for the record - I'M the dyke!!!"
#96
Posted 20 August 2012 - 05:54
Juu, saa ihmetellä, kun kerran noin kärjistää.Nyt on kyllä ääneen ihmeteltävä, miten Neiti Maniac onnistuu vetämään joka kerta herneen sieraimeen kun hänen kanssaan ei ollakaan ihan samaa mieltä.cutcutcut
"Eisenstein does it with cuts, Max Ophuls does it with fluid movement. Chaplin does it with nothing. Eisenstein seems to be all form and no content, Chaplin is all content and little form. Nobody could have shot a film in a more pedestrian way than Chaplin. Nobody could have paid less attention to story than Eisenstein. Alexander Nevsky is, after all, a pretty dopey story. Potemkin is built around a heavy propaganda story. But both are great filmmakers."
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users