Jump to content

Photo

Tietokoneapua

• Please log in to reply
248 replies to this topic

#241 Xialong

Xialong

Full Member ++

• FIx-galleristi
  • PipPipPip
  • 1,974 posts

Posted 21 June 2011 - 21:59

Milläs tällaisesta ongelmasta pääsisi eroon? Kun kirjaudun hotmailiin sisälle, en pääse suoraan postiin käsiksi, vaan latausikkuna aukeaa tekstillä: Avataan tiedostoa default.aspx osoitteesta: http://du101.mail.live.com
Vaihtoehdot avaa ohjelma tai tallenna tiedosto. Kumpaakaan en ole tehnyt, koska tämä haiskahtaa joltakin vilunkipeliltä. Välillä pääsen sähköpostiini käsiksi ilmankin tätä ilmoitusta, joten en ole vielä asialle mitään tehnyt.

Käytössä IE?

Itsellä tekee tuollaista jos avaan uuden välilehden ja painan ylärivin jotain valmista linkkiä liian aikaisin.

Firefox on käytössä ja tuota ei ole ennen sattunut. Siksi vähän ihmetyttää, utta esim. tänään ei ole kertaakaan tuota yrittänyt tehdä, kun olen pariin kertaan sisään kirjautunut.
Ho, Ho, Ho... Well, if it isn't stinking Billygoat Billyboy in poison. How are thou, thou globby bottle of cheap stinking chip oil? Come and get one in the yarbles, if you have any yarbles, you eunuch jelly thou.

#242 Jeremias Rahunen

Jeremias Rahunen

Expert Member

• Elitisti
  • PipPipPipPip
  • 2,170 posts

Posted 22 September 2012 - 21:40

Mites kun Windows XP on alkanut järjestää tiedostot kansioissa ja windows-ohjelmissa oletuksena päivämäärän mukaan, kun pitäisi olla tiedoston nimen mukaan kuten yleensä. Mitä kautta voin vaihtaa tuon takaisin että ei tarvitse joka kerta valita erikseen että tiedoston nimen mukaan?

"Muutaman kerran on ollut ähky, kun olen innostunut syömään kilon salaattiannoksen kaikkine muine tykötarpeineen vahingossa Aku Ankkaa lukiessani."

#243 Jeremias Rahunen

Jeremias Rahunen

Expert Member

• Elitisti
  • PipPipPipPip
  • 2,170 posts

Posted 23 September 2012 - 08:46

Edellä mainittu ongelma ratkesi tällä ohjeella.

Edited by Jeremias Rahunen, 23 September 2012 - 08:46.

"Muutaman kerran on ollut ähky, kun olen innostunut syömään kilon salaattiannoksen kaikkine muine tykötarpeineen vahingossa Aku Ankkaa lukiessani."

#244 QCine

QCine

Full Member

• Elitisti
  • PipPipPip
  • 1,283 posts

Posted 16 December 2013 - 23:07

Näyttäisi siltä, että "millä ohjelmalla kannattaa..." -kyselyt on hyvä tehdä 2010-luvulla asialliseksi havaitun foorumin kautta, nytkin. Olen etsiskellyt _ilmaista_ ohjelmaa, jolla editoida noita kirottuja mov-videotiedostoja PC:llä, mikä on osoittautunut suht helvetiksi. Seurauksena kone on tukossa kaikenmaailman ad- ja malwaresta sun muusta conduit searchista ja enhanced searcheista, kun on ollut "pakko" koettaa noita "ilmaisia" ohjelmia. Fuck, sanoisi anglo.

Ymmärrän, että kannattaa hankkia mac, jolloin kaikki ongelmat katoaisivat Lähi-idän konfliktia myöten, mutta olisiko jollain oikeasti vinkata jotain kevyttä, aidosti freewarea ohjelmaa, jolla leikata nuo movvit, tai ainakin konvertoida häviöttömästi ja watermarkittomasti avi-fileiksi, jos ei muuta? Lämmin kiitos, jos!

Edit: Edellistä kiitosta alleviivaava erilliskiitos Dr.Sartoriukselle, konvertaatio näyttäisi pelittävän mainiosti!

Edited by QCine, 26 December 2013 - 22:05.

#245 Dr. Sartorius

Dr. Sartorius

Newbie

• Foorumikäyttäjä
  • Pip
  • 15 posts

Posted 26 December 2013 - 01:53

http://www.mediacoderhq.com/

Mediacoderia on tullut itsellä jo pitkään käytettyä nuihin converttaushommiin, eikä ongelmia ole tullut vastaan. Eiköhän sillä tuo .mov myös käänny.

#246 Jeremias Rahunen

Jeremias Rahunen

Expert Member

• Elitisti
  • PipPipPipPip
  • 2,170 posts

Posted 08 May 2014 - 13:00

Pikakysymys Excel-guruille (ja muillekin).

Millaisen funktion vaatii seuraava logiikka:

jos tietty luku (joka on vaikkapa solussa A1) sisältyy joukkoon [1,13,24,55] tulee soluun (vaikkapa B1) arvo "P"
ja jos tietty luku (solussa A1) sisältyy joukkoon [4,6,19,42] tulee soluun (B1) arvo "M"

ja lähtöluku on aina jommasta kummasta joukosta.

Ei pitäisi olla paha. Excel 2010 / 2013. En ole juuri nyt sillä koneella jossa on se Excel.

Edited by Jeremias Rahunen, 08 May 2014 - 13:01.

#247 Jeremias Rahunen

Jeremias Rahunen

Expert Member

• Elitisti
  • PipPipPipPip
  • 2,170 posts

Posted 12 June 2014 - 20:16

Youtube ei päästä minua enää full screen tilaan. Vissiin aiemmin joko Flash (tai HTML5 - soitin?) kysyi Youtubessa, että sallitaanko koko näytön tila ja ilmeisesti hutaisin vahingossa eston päälle. Ongelma on etten löydä mistään paikkaa mistä tuon asetuksen saisi asetettu niin että kokonäytön tila tulisi taas ennallaan. Nyt nappi ei tee mitään, se keskikoinen kuva (Youtube-termillä "Suuri soitin" toimii edelleen ok). Onko kenelläkään mitään hajuja tästä?

Edited by Jeremias Rahunen, 12 June 2014 - 20:18.

#248 Janne

Janne

Member ++

• Elitisti
  • PipPip
  • 844 posts

Posted 12 June 2014 - 20:45

^ Itse poistaisin ensin selaimen selaushistorian ja katsoisin toistuuko ongelma senkin jälkeen.

Vaihtoehtoisesti voisi kokeilla tuleeko sama ongelma vastaan myös jollain toisella selaimella.

#249 Jeremias Rahunen

Jeremias Rahunen

Expert Member

• Elitisti
  • PipPipPipPip
  • 2,170 posts

Posted 12 June 2014 - 22:13

^ Itse poistaisin ensin selaimen selaushistorian ja katsoisin toistuuko ongelma senkin jälkeen.

Vaihtoehtoisesti voisi kokeilla tuleeko sama ongelma vastaan myös jollain toisella selaimella.

Kiitos, selaimen välimuistin tyhjennys auttoi. En hoksannut itse edes kokeilla tuota sinänsä moneen vaivaan auttavaa toimenpidettä. Luulin nimittäin että ongelma oli jonkun ohjelman asetuksessa tallennettuna oleva asetus. Mutta nyt tosiaan pelittää kuten pitääkin.

Edited by Jeremias Rahunen, 12 June 2014 - 22:14.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users