Jump to content

Photo

Tietokoneapua

• Please log in to reply
248 replies to this topic

#46 Jouni Hokkanen

Jouni Hokkanen

Member +

• Elitisti
  • PipPip
  • 645 posts

Posted 04 April 2008 - 09:53

olen hankkimassa pc-matkakannettavaa,
(vai onko tästä keskusteltu muualla aiemmin)

mahdollisimman pientä ja kevyttä; myös hintansa puolesta.

käyttötarkoitus kirjoittaminen, netti ja dvd-katselu.

suosituksia, tarjouksia, vinkkejä?

Edited by Jouni Hokkanen, 04 April 2008 - 09:54.

#47 Rikhard

Rikhard

Member +

• Elitisti
  • PipPip
  • 566 posts

Posted 04 April 2008 - 20:50

olen hankkimassa pc-matkakannettavaa,
(vai onko tästä keskusteltu muualla aiemmin)

mahdollisimman pientä ja kevyttä; myös hintansa puolesta.

käyttötarkoitus kirjoittaminen, netti ja dvd-katselu.

suosituksia, tarjouksia, vinkkejä?

Tule ostamaan multa tää Fujitsu-Siemens. :)
Jos ei linkki toimi, kuten pelkään, niin kyseessä on Amilo Si1520-23P. 12" näyttö, vie Aceria akkukestossa 6-0.

Edited by Rikhard, 04 April 2008 - 20:51.

<netzach>Sun pitäs laittaa silikonia noihin syyliin että olis lemmyä enemmän.

#48 Xialong

Xialong

Full Member ++

• FIx-galleristi
  • PipPipPip
  • 1,974 posts

Posted 06 April 2008 - 19:22

En nyt viitsinyt aloittaa uutta topicia, koska otsikko asiaani sivuaa.

Ongelma siis on, että tällä hetkellä kun skannaan kuvia Canon Pixmallani MP Navigator ohjelmalla, muisti ja sitä kautta suorituskykyk hyppäävät 100 prosenttiin ja kone menee täysin jumiin. Loppujen lopuksi skannaus aina onnistuu, mutta tässä voi mennä kaksikin tuntia.

Aiemmin moista ongelmaa ei ollut, vaan skannaus toimi aivan normaalisti kaikilla asetuksilla. Ongelma alkoi samanaikaisesti kun kone ilmoitti troijalaisen hiipineen systeemiin poikakullan tietämättömien latausten jälkeen. Poistin toki viruksen ja ajoin kaikki puhdistus- ja eheytysohjelmat läpi, samoin kuin Spybot-tarkastuksen. Asensin jopa tuon monitoimikoneen ohjelmiston uudelleen poistaen vanhan, mutta ongelma ei poistunut. Muuten konetta voi kyllä edelleen kuormittaa useammilla hommilla aivan kuten ennenkin. Myös virtajohto on irrotettu pidemmäksi aikaa, jotta välimuisti tyhjenisi, mutta ei apua tästäkään.

Vinkkejä siis tarvittaisiin.
Ho, Ho, Ho... Well, if it isn't stinking Billygoat Billyboy in poison. How are thou, thou globby bottle of cheap stinking chip oil? Come and get one in the yarbles, if you have any yarbles, you eunuch jelly thou.

#49 Antti Vanhala

Antti Vanhala

Full Member

• Elitisti
  • PipPipPip
  • 1,156 posts

Posted 07 April 2008 - 13:34

Pyörivätkö omalla virtalähteellä varustetut ulkoiset USB-levyt koko ajan vai osaavatko mennä välillä nukkumaan jos niitä ei käytetä/itse kone on suljettu? Hiljainenhan tuo Lacie on mutta silti tuntuisi hassulta että se söisi virtaa koko ajan, nyt se on ollut vain varasto jonka ole käynnistänyt tarvittaessa, ei kovin usein. Nythän tuo mobiililevy mikä koneessa on kiinni Time Machinea varten sammuu samalla kun itse konekin, tai luulisi että virta silloin on pienempi.

#50 (The Lukewarm.)

(The Lukewarm.)

Über Member

• Elitisti
  • PipPipPipPipPip
  • 3,013 posts

Posted 07 April 2008 - 20:12

Pyörivätkö omalla virtalähteellä varustetut ulkoiset USB-levyt koko ajan vai osaavatko mennä välillä nukkumaan jos niitä ei käytetä/itse kone on suljettu? Hiljainenhan tuo Lacie on mutta silti tuntuisi hassulta että se söisi virtaa koko ajan, nyt se on ollut vain varasto jonka ole käynnistänyt tarvittaessa, ei kovin usein. Nythän tuo mobiililevy mikä koneessa on kiinni Time Machinea varten sammuu samalla kun itse konekin, tai luulisi että virta silloin on pienempi.

En varmasti tiedä, mutta laitteen pienestä tärinästä päätellen noi pyörii ihan jatkuvasti, jos ei muista sammuttaa.

#51 J.Kanerva

J.Kanerva

Member ++

• Elitisti
  • PipPip
  • 955 posts

Posted 08 April 2008 - 18:31

Jonkinlaiseen horrokseen nuo Buffaloni menevät kun sammutan itse koneen.
Will you fuck off with the fucking candles?!

#52 Spiritual Boxer

Spiritual Boxer

Expert Member +

• Toimittaja / moderaattori
  • PipPipPipPip
  • 2,470 posts

Posted 09 April 2008 - 20:20

Macbookin combo-asema on lakannut polttamasta dvd:itä (lukee kyllä). Oikeastaan tänne eikä mac-apuun sen takia, että luulen että se on yksinkertaisesti rikki (polton keskeydyttyä ilmoittaa "hardware error" [vai oliko se harddrive] ja olen jatkuvasti viskonut koneen sisältävää reppua ympäriinsä). Oletan, että on huomattavasti halvempaa hankkia ulkoinen dvd-asema kuin korjauttaa tämä ja samalla pääsisin katsomaan koneelta kaikkien regionien leffoja: eli kaipaisin suosituksia edullisesta aluevapaasta ulkoisesta (usb) dvd-asemasta. Mieluiten ostopaikka tähän myös niin ei tarvitse herrajumala itse ajatella. Vai onko jotain kikkaa mitä kannattaisi kokeilla aseman fiksaamiseksi?
Virheistä ei opita, niihin totutaan.

#53 J.Kanerva

J.Kanerva

Member ++

• Elitisti
  • PipPip
  • 955 posts

Posted 20 April 2008 - 06:46

C-asemalta rynäämäni kuva voisi löytyä koneen välimuistista, näin otaksun. Missä tämä välimuisti sijaitsee? Ajattelin jos voisi selailla välimuistia jos vaikka tuo kuva olisi tallessa.

#54 J.Kanerva

J.Kanerva

Member ++

• Elitisti
  • PipPip
  • 955 posts

Posted 21 April 2008 - 08:38

Jatkan soolomesoamistani. Miten saan winampin toistamaan cd:tä? Senhän pitäisi mennä näin: Play -> Cd. Mutta valikosta ei löydy cd vaihtoehtoa. Mikä avuksi?

#55 Jetro Suni

Jetro Suni

Administrator

• Päätoimittaja / webmaster
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,916 posts

Posted 21 April 2008 - 08:48

C-asemalta rynäämäni kuva voisi löytyä koneen välimuistista, näin otaksun. Missä tämä välimuisti sijaitsee? Ajattelin jos voisi selailla välimuistia jos vaikka tuo kuva olisi tallessa.

Ainoa välimuisti mistä kuva saattaisi löytyä on selaimesi välimuisti. IE:n rojut löytyvät muistaakseni oletuksena kansiosta:

C:\Documents and Settings\*KÄYTTÄJÄNIMI*\Local Settings\Temporary Internet Files

Firefox:

C:\Documents and Settings\*KÄYTTÄJÄNIMI*\Local Settings\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\*??*.default\Cache

Tuurilla saattaisit saada tiedostosi takaisin jollain data recovery -softalla, esim.: http://undelete-plus.com/
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.

#56 Jetro Suni

Jetro Suni

Administrator

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,916 posts

Posted 21 April 2008 - 08:49

Mikä avuksi?

Asenna foobar2000.

#57 J.Kanerva

J.Kanerva

Member ++

• Elitisti
  • PipPip
  • 955 posts

Posted 21 April 2008 - 10:19

Kiitos, tämä (Undelete) on näppärä ohjelma.

Mitenkäs tuon Foobarin asennus auttaa Winampia toistamaan cd:tä? Foobar kyllä toistaa levyjä mutta Winamp on yhä edelleen täysin pihalla.

Tältä Winamp-valikkoni näyttää:

Posted Image

#58 Jetro Suni

Jetro Suni

Administrator

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,916 posts

Posted 21 April 2008 - 10:59

Mitenkäs tuon Foobarin asennus auttaa Winampia toistamaan cd:tä?

No ei yllättäen mitenkään. Se nyt vain on kaikinpuolin parempi audiotoistosofta.

Oletko kokeillut drag'n'dropata levyn sisällön playlistiin?

#59 J.Kanerva

J.Kanerva

Member ++

• Elitisti
  • PipPip
  • 955 posts

Posted 23 April 2008 - 09:07

Poistin Winampin ja asensin sen uudestaan toiselle kovolle ja nyt toimii ihan niin kuin pitääkin. Ihme hommaa.. :blink:

#60 theremin

theremin

Member ++

• Elitisti
  • PipPip
  • 674 posts

Posted 27 May 2008 - 23:10

Mikähän Firefoxiini on mennyt kun se ei enää anna klikata kuvia auki. Esimerkiksi tuota leffajuliste-threadia ihmetellessä yritin klikata kuvia isommaksi mutta Firefox antaa pelkästään tekstin "kuvaa X ei voida avata, koska se sisältää virheitä". Näin tapahtuu aina, kun yrittää kuvaa klikata auki, oli sivu mikä hyvänsä. Mikä neuvoksi? Operaan olen yrittänyt siirtyä mutta kun siinä tuntuu niinkin yksinkertainen asia kuin kotisivupainike olevan hukassa. Tai sitten olen sokea. :unsure:
Take a movie like American History X, which has a bunch of nudity in a prison shower. Hell, It even has gay gang-rape. Far less gay than Tango & Cash. An entire generation of American men were left extremely confused about their sexuality as a result of Tango & Cash. I mean, Kurt Russell goes into work topless. And he's a cop!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users