Jump to content


Photo

Soundtrackit


  • Please log in to reply
95 replies to this topic

#91 Neon Maniac

Neon Maniac

    Expert Member +

  • Foorumikäyttäjä
  • PipPipPipPip
  • 2,623 posts

Posted 01 November 2016 - 00:01

Varèse Sarabande presents: Little Box Of Horrors!

"Our tradition of releasing classic horror soundtracks continues with this new collectors box of 12 outstanding albums housed in a black retro-styled carrying case. Little Box Of Horrors includes premieres, out of print classics and some titles making their debut on CD! Included with Little Box Of Horrors is a 24 page booklet written by acclaimed author Randall Larson. If you wanted to find some of these titles on the secondary market you'll pay over a $1000 for them all. Our price to you, $99. The box ships complete with all albums included. Join us on Friday November 18th at 10AM to order!"

Little Box Of Horrors:

· Deadly Friend* by Charles Bernstein
· Dracula 2000** by Marco Beltrami
· The Fly*** by Howard Shore
· The Hidden*** by Michael Convertino
· Maniac*** by Jay Chattaway
· The Mephisto Waltz / The Other*** by Jerry Goldsmith
· Mimic: Deluxe Edition*** by Marco Beltrami
· A Nightmare on Elm Street by Charles Bernstein
· Pumpkinhead** by Richard Stone
· Scream: Deluxe Edition*** by Marco Beltrami
· The Serpent And The Rainbow*** by Brad Fiedel
· The Strange Case Of Dr. Jekyll And Mr. Hyde** by Bob Cobert

* First time on CD
** Premiere release
***Out of print/reissue

14600900_577099255815697_334258410632053

"Eisenstein does it with cuts, Max Ophuls does it with fluid movement. Chaplin does it with nothing. Eisenstein seems to be all form and no content, Chaplin is all content and little form. Nobody could have shot a film in a more pedestrian way than Chaplin. Nobody could have paid less attention to story than Eisenstein. Alexander Nevsky is, after all, a pretty dopey story. Potemkin is built around a heavy propaganda story. But both are great filmmakers."


#92 Guest_Bo Diddling_*

Guest_Bo Diddling_*
  • Vierailija

Posted 27 September 2018 - 20:45

Omasta hyllystä löytyy:

 

Jerry Goldsmith: Alien 2xCD (Intrada)

2007 julkaistu kahden levyn paketti, joka sisältää kappaleet Goldsmithin alunperin tarkoittamassa järjestyksessä. Paketissa on myös alunperin 1979 julkaistu lyhennetty soundtrack ja paljon outtake -kappaleita. Ridley Scott ja leikkaaja Terry Rawlings pätkivät ja editoivat Jerry Goldsmithin sävellyksiä uuteen kuosiin rankalla kädellä ilman säveltäjän lupaa (kannattaa katsoa Alien Anthologyltä löytyvä noin 10 minuuttinen pätkä soundtrackia koskien, joka sisältää myös Goldsmithin kommentteja). Alienissa koko soundtrack tuntuu muutenkin sekavalta ja jotkut teemat tulevat ihan ihme paikoissa. Tästä voi syyttää vaan Ridley Scottia ja Terry Rawlingsia. 

 

Walter Rizzati & Claudio Simonetti: 1990: I Guerrieri Del Bronx & I Nuovi Barbari 1xCD (Beat Records)

Rizzati ja Simonetti on erinomaisia kasarikeyboard -säveltäjiä.

 

Ennio Morricone: 60 Years of Music CD+DVD

Liveäänityksiä vuodelta 2015 Morriconen tunnetuimmista elokuvasävelmistä. Maestro itse johtaa orkesteria. Hateful Eightin "Stage Coach To Red Rock" on tässä paljon tiukemmin soitettu kuin alkuperäisellä soundtrackillä.

 

Ennio Morricone: Morricone Pops! CD (EL! Records)

29 kappaletta vintage Italopoppia, joita Morricone on sovittanut tunnistettavaan tyyliinsä.

 

Ennio Morricone: Il Grande Silenzio CD (Beat Records)

Mahtavan elokuvan elegantti soundtrack.

 

John Carpenter, Cody Carpenter & Daniel Davies: Movie Themes (1974-1998) CD (Sacred Bones)

Loistava kokoelma Carpenterin elokuvien tunnusmusiikkia. Biisit on soitettu uusiksi ja ne ovat erittäin ryhdikkäitä esityksiä. Jytinää on enemmän kuin alkuperäisissä versioissa. Suurin osa näistä biiseistä kuultiin myös Helsingissä elokuussa 2016 Carpenterin ja bändin erinomaisella keikalla. Tämä uusi kokoelma tosin loppuu vuoteen 1998 eikä siinä esim. ole Ghosts of Marsin (2001) siistiä teemamusaa. 


Edited by Bo Diddling, 27 September 2018 - 20:54.


#93 Neon Maniac

Neon Maniac

    Expert Member +

  • Foorumikäyttäjä
  • PipPipPipPip
  • 2,623 posts

Posted 27 September 2018 - 22:43

Jerry Goldsmith: Alien 2xCD (Intrada)
2007 julkaistu kahden levyn paketti, joka sisältää kappaleet Goldsmithin alunperin tarkoittamassa järjestyksessä. Paketissa on myös alunperin 1979 julkaistu lyhennetty soundtrack ja paljon outtake -kappaleita. Ridley Scott ja leikkaaja Terry Rawlings pätkivät ja editoivat Jerry Goldsmithin sävellyksiä uuteen kuosiin rankalla kädellä ilman säveltäjän lupaa (kannattaa katsoa Alien Anthologyltä löytyvä noin 10 minuuttinen pätkä soundtrackia koskien, joka sisältää myös Goldsmithin kommentteja). Alienissa koko soundtrack tuntuu muutenkin sekavalta ja jotkut teemat tulevat ihan ihme paikoissa. Tästä voi syyttää vaan Ridley Scottia ja Terry Rawlingsia. 
 
 
John Carpenter, Cody Carpenter & Daniel Davies: Movie Themes (1974-1998) CD (Sacred Bones)
eikä siinä esim. ole Ghosts of Marsin (2001) siistiä teemamusaa.

Muistelen Goldsmith'n kuvailleen alkuperäissävellystään "lyyriseksi mysteeriksi", jota maestron mukaan kaikki tietenkin inhosivat, ja jonka seurauksena ja lyhyellä varoitusajalla herra tuotti klassikon lopullisessa versiossa useimpien tunteman sekä mielipiteitä yhä vahvasti jakavan sekametelisopan pienen painostuksen päätteeksi. Jostain käsittämättömästä syystä olen vielä tätä kirjoittaessa onnistunut sivuuttamaan tuon alkuperäissävellyksen kokolailla tyystin, vaikka mahdollisuuksia kuunteluun on ollut vaikka kuinka ja paljon. Pitänee paikata tuo virhe vihdoin ja viimein.

Hyvä jumala, sisältääkö Ghost of Mars jotain "siistiä"? Täytyy tuokin tarkistaa tämän pohjalta. Leffa on ruokkinut traumoja tähän päivään, eikä ihme, että kyseinen tuli viimeksi katsottua magneettinauhalta.

Edited by Neon Maniac, 27 September 2018 - 22:46.

"Eisenstein does it with cuts, Max Ophuls does it with fluid movement. Chaplin does it with nothing. Eisenstein seems to be all form and no content, Chaplin is all content and little form. Nobody could have shot a film in a more pedestrian way than Chaplin. Nobody could have paid less attention to story than Eisenstein. Alexander Nevsky is, after all, a pretty dopey story. Potemkin is built around a heavy propaganda story. But both are great filmmakers."


#94 Guest_Bo Diddling_*

Guest_Bo Diddling_*
  • Vierailija

Posted 28 September 2018 - 20:23

Ghosts of Mars on erittäin hyvä Assault On Precinct 13 -remake. Ja musa on simppelin tehokasta ja tunnelmallista. Siinä soundtrackillä on mukana Anthraxin tyyppejä, Buckethead ja Steve Vai. Kannattaa ostaa Indicatorin limited-julkaisu, jossa on hyvä booklet mukana ja kiinnostavia ekstroja.



#95 Neon Maniac

Neon Maniac

    Expert Member +

  • Foorumikäyttäjä
  • PipPipPipPip
  • 2,623 posts

Posted 28 September 2018 - 22:38

Powerhousen Indicator -julkaisukatalogia on seurattu aktiivisesti lafkan aloittamisesta lähtien, ja painos johon viittaat on tiedossa. Hyvä muistaa myös se, että mainitsemasi booklet sisältyy ainoastaan ensimmäiseen painoserään, joka on käytäntönä tätä nykyä enemmän sääntö kuin poikkeus monen muun rinnakkaisjulkaisijan tavoin. Vielä muutama vuosi sitten esimerkiksi Arrow sisällytti bookletin kaikkiin julkaisuihin ilman painosmäärän rajallisuutta, kuten yleisesti hyvin tiedossa.

Mitä tulee GOM:iin... Suin surmin en siihen paskaan käsiäni työnnä, vaikka "elokuvan" ilmaiseksi saisin. Soundtrackia tuli nyt sitten kuunneltua, ja olipahan niin kerta kaikkisen raivostuttavaa vitun sontaa, että teki mieli lyödä lyijykynä korvaan. Se oli virhe, jota luojan kiitos ei enää tämän koomin tarvitse toistaa. Hyvä kuitenkin, jos jotkut tykkää.

Edited by Neon Maniac, 28 September 2018 - 22:39.

"Eisenstein does it with cuts, Max Ophuls does it with fluid movement. Chaplin does it with nothing. Eisenstein seems to be all form and no content, Chaplin is all content and little form. Nobody could have shot a film in a more pedestrian way than Chaplin. Nobody could have paid less attention to story than Eisenstein. Alexander Nevsky is, after all, a pretty dopey story. Potemkin is built around a heavy propaganda story. But both are great filmmakers."


#96 JPJ71

JPJ71

    Member

  • Elitisti
  • PipPip
  • 146 posts

Posted 28 August 2019 - 20:57

Ketju luettu läpi ja ensin luulin että ranskalaiset ovat unohtuneet täältä kokonaan mutta tarkistuskierros osoitti että pari mainintaa sentään löytyy.Ranskalaiset eivät ole koskaan osanneet soittaa rokkia mutta hyviä elokuvasäveltäjiä heillä on ainakin ollut läjäpäin,nykytilanteesta en osaa sanoa oikeastaan mitään.

Suosikkejani ovat Georges Delerue,Eric Demarsan,Philippe Sarde sekä erityisesti Francois de Roubaix josta olen tainnut sauhuta tällä foorumilla aiemminkin.Näistä 60-luvulla aloittaneet Demarsan ja Sarde ovat edelleen jossain määrin aktiivisia,kaksi muuta herraahan ovat olleet manan majoilla jo ties kuinka kauan.

 

Jos nyt yhden ranska-scoren nostaisi erityisesti esiin se voisi olla vaikka Philippe Sarden melankolinen ja aavemainen musiikki Roman Polanskin Vuokralaiseen(Le Locataire/The Tenant,1976).Minulla ei ole tietoa julkaistiinko tuota 70-luvulla vinyylinä,omasta hyllystä löytyy ainoastaan cd jolla on mukana myös Sarden musat toiseen Polanski elokuvaan Tess(1979).

 

No niin,Polanskin Vuokralaisen masternauhat löytyivät Paramountin holveista ja espanjalainen Quartet Records julkaisi scoren cd:llä,myös vinyyli tulossa lokakuussa.Itselle soundtrack-rintamalla vuoden paras uutinen.

 

 

Quartet Records and Paramount Pictures present the expanded, remastered edition of the iconic score by Philippe Sarde (GHOST STORY, LORD OF THE FLIES, PIRATES, CÉSAR ET ROSALIE) for a Roman Polanski horror tale THE TENANT. Based on the popular novel LE LOCATAIRE CHIMERIQUE by Roland Topor, the film was directed by Polanski, who also co-wrote the screenplay with his usual partner, Gérad Brach. It co-stars Isabelle Adjani, Melvyn Douglas, Shelley Winters and Jo Van Fleet. Although the film was given a cold reception at the Cannes Film Festival in 1976, over the years it has become a cult film, and one of the most valued in the career of the famous and controversial Polish director. THE TENANT was also Polanski’s third production with Paramount after the classics ROSEMARY’S BABY and CHINATOWN.

One of the most important aspects of THE TENANT is that it was the first collaboration between Polanski and composer Philippe Sarde—who was only 28 years old when he composed the score. The music featured a complicated orchestration that required an unusual arrangement of the orchestra. The use of crystal harmonica gives the score a disturbing and bleak character.

Although the music was acclaimed and long desired by collectors around the world, it was necessary to wait until 2000 to have the score released by Universal Music France as part of its collection Ecoutez le cinema!, where it was paired with Tess, the second and brilliant collaboration between Sarde and Polanski. Now, thanks to the discovery of the original multi-track elements in the Paramount vaults, with access to the complete recording sessions at CTS, London, under the baton of Carlo Savina, the score of THE TENANT can be released in its entirety, including tracks not used in the final edit of the film, alternates, as well as the album-specific montages prepared by the composer for an MCA album that never materialized.

This CD has been produced by Neil S. Bulk, remixed by Michael McDonald at Private Island Sound, and mastered by Doug Schwartz, with additional restoration by Chris Malone, and approved by the composer. The package includes a 16-page full-color booklet with detailed liner notes by Stéphane Lerouge.

Note: THE TENANT is now available on CD, but it will be released also in vinyl by Quartet Records in October 2019.

 
 

Stay sick,turn blue!



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users