"Maailmoista, tyylistä ja huumorista tulee toisinaan mieleen kaurismäkeläinen dialogi"
https://www.youtube.com/watch?v=zXW7EWKh6LQ
Posted 03 March 2017 - 00:45
"Maailmoista, tyylistä ja huumorista tulee toisinaan mieleen kaurismäkeläinen dialogi"
https://www.youtube.com/watch?v=zXW7EWKh6LQ
"Jotain on tehty suunnattoman taitavasti. [...] Koskemattomat [...] on tehty erittäin taitavasti. Olin vaikuttunut työn laadusta. Näyttelijöiden aivan poikkeuksellinen kemia sai tunteet pintaan."
Kriitikko Kalle Kinnunen arvioi elokuvaa Intouchables.
Posted 03 March 2017 - 18:03
Heh. wow!
Nyt voisi viimein olla sopiva aika lukea myös Henri Murgerin Boheemielämää, jonka Kaurismäki-sovitus on vuoden 1992 kovimpia, taatusti. "Kovempi" kuin Reservoir Dogs.
Tosiaan Elitistin arvostelussa oli muutama epäasiallinen kohta, kuten "mitä vittua", "neekeri" yms.
"Your wife has a lovely neck..." -Kreivi Orlok
"Ja minä ihmettelin, kuka hiuksen isäntä voi olla! Ja silmäni liimautuivat ristikkoon entistä kiihkeämmin...!"
Posted 27 March 2017 - 18:44
Prévertin salaperäinen runo "Sunnuntai" on kuin tunnelmatiivistys jostain Mario Bavan elokuvasta tai Fulcin paremmasta elokuvasta (The Beyond jne.), goottilaisen kauhukuvaston kaikuja:
Avenue des Gobelinsin puujonojen lomaan
Marmoripatsas vie minut kädestä pitäen
On sunnuntai ja elokuvateatterit täynnä
Oksilla linnut katselevat ihmisten puuhia
Patsas suutelee minua mutta kukaan ei sitä näe
Paitsi sokea lapsi joka osoittaa meitä kahta.
(Paroles)
Tosiaan Elitistin arvostelussa oli muutama epäasiallinen kohta, kuten "mitä vittua", "neekeri" yms.
"Your wife has a lovely neck..." -Kreivi Orlok
"Ja minä ihmettelin, kuka hiuksen isäntä voi olla! Ja silmäni liimautuivat ristikkoon entistä kiihkeämmin...!"
Posted 06 June 2017 - 13:30
Hieman kevyempää välillä:
The Red Hot Chili Peppers: An Oral/Visual History - oikeastaan enemmänkin valokuvakirja kuin varsinainen kirja. Runsaalla kuvastolla ryyditettyä pikkujutustelua, jonka keskiössä on John Fruscianten kahdet vaiheet bändissä. Toki Slovak muistetaan ja ne muutkin, mutta selväksi tehdään että kuka nostikaan bändin lopulta mega-luokkaan.
Posted 14 June 2017 - 21:26
Esa Kuloniemen kirjoittama The Renegades - luopiotarina on myös suositeltavaa lukemista. Bändihän breikkasi meillä Suomessa läpi erityisen isosti vuosina 1964-1965, mutta jäi esim. kotimaassaan Englannissa melko vähäiselle huomiolle. Massiivinen määrä haastatteluita ja niistä on koottu mielenkiintoisesti ositettu kokonaisuus joka on samalla viihdyttävä ikkuna 60-luvun ei-niin-rentoon Suomeen. Sekä pariin muuhunkin mestaan.
0 members, 0 guests, 0 anonymous users