Jump to content

Photo

Sekalainen elitisti tarvitsee mac-apua

• Please log in to reply
268 replies to this topic

#46 Antti Vanhala

Antti Vanhala

Full Member

• Elitisti
  • PipPipPip
  • 1,156 posts

Posted 30 October 2007 - 17:06

Häh, mulle annettiin Humacista vain linkki mistä pitää imuroida disk image.

Eipä tosiaan mistään linkistä ollut puhetta, totesivat vain etteivät saa levyä antaa koneenostajalle vaan se pitää tilata sarjanumerolla.

#47 Janne Timonen

Janne Timonen

Über Member

• Elitisti
  • PipPipPipPipPip
  • 3,070 posts

Posted 30 October 2007 - 17:09

Juu, se oli sellainen juuri duunit aloittanut heebo joka tällaista väitti ja nyt on sitten homma klaari ja asennuslevy tuleepi postitse.
Cause I'm a picker / I'm a grinner / I'm a lover / And I'm a sinner / I play my music in the sun

#48 Antti Vanhala

Antti Vanhala

Full Member

• Elitisti
  • PipPipPip
  • 1,156 posts

Posted 30 October 2007 - 17:12

Tähän voisi vielä kehua Humacin palvelua, erittäin asiantunteva meininki. Voin lämpimästi suositella muillekin Macin ostoa harkitseville noviiseille.

#49 sorsimus

sorsimus

Full Member +

• Elitisti-avustaja
  • PipPipPip
  • 1,552 posts

Posted 30 October 2007 - 18:20

Tähän voisi vielä kehua Humacin palvelua, erittäin asiantunteva meininki. Voin lämpimästi suositella muillekin Macin ostoa harkitseville noviiseille.

Vuosi sitten Turun Varimportissa jai MacBook Pro:ta ostaessani vahan valju maku suuhun. Olin ilmoittanut 2 viikkoa etukateen minkalaisen Macin haluan ja koska noudan. Vastaus oli OK. Sovittuna paivana mennessani noutamaan myllya se olikin palasina takahuoneen poydalla. "Meilla ei sitten ollutkaan varastossa sita haluamaasi isompaa ja nopeampaa kovalevya." Jaaha, semmosta. No, ei mitaan. Pantiin sisaan pienempi ja hitaampi ja siirryttiin kassalle. Olin samassa alkuperaisessa viestissa varannut samaan kauppaan myos yhden FCP- studio- ohjelmistopaketin. Tata kysyin sitten naiivisti myyjalta. Tama kaannahti ympari kannoillaan ja haroi tyhjaa hyllya. "Katos katos, on naemma paasseet loppumaan."

Kotona huomasin, etta MBP:n kanssa tuleva (sinansa turha) kaukosaadin oli jossain vaiheessa tipahtanu varmaan sinne takahuoneen lattialle. Aikataulusyista en sitakaan koskaan saanu aikaiseksi noutaa...

Mutta plussapuolella on sanottava, etta itse Macci on toiminu koko vuoden kuin unelma!
"Miehen sukupuolielintä erektiossa kuvaavat fallossymbolit olivat yleisiä esimerkiksi antiikin Kreikan ja Rooman veistostaiteessa. Vantaalaisten päiväkotien pihoilla ne ovat vielä tähän saakka olleet harvinainen näky. Kyseinenkin poikkeusyksilö tuhottiin vielä saman päivän aikana." (Mikko Vesa, Vartti/ HS.fi - oma kaupunki)

#50 Janne Timonen

Janne Timonen

Über Member

• Elitisti
  • PipPipPipPipPip
  • 3,070 posts

Posted 30 October 2007 - 18:41

Joo, Humac on yleensä tosi jees. Tää oli vaan itse aika noviisi kaveri, mutta ystävällinen ja osasi opastaa sellaisissa asioissa mistä ei tiennyt, muiden juttusille.

Yritin kysellä taloushallintaohjelmiston perään. Saapi kertoa kokemuksia jos on esim FirstOfficesta tai HansaOSX:stä.
Cause I'm a picker / I'm a grinner / I'm a lover / And I'm a sinner / I play my music in the sun

#51 Antti Vanhala

Antti Vanhala

Full Member

• Elitisti
  • PipPipPip
  • 1,156 posts

Posted 31 October 2007 - 20:28

Verkkolevyt eivät ilmesty työpöydälle automaattisesti vaikka ovat lisätty aloituskohteisiin. Sinne itsensä asennuksen yhteydessä lisännyt Skype sen sijaan osasi käynnistyä. Yhteys levyihin kyllä toimii sillä tuon Omena-valikon kautta viimeisimmät kohteet kautta levyt saa näkyviin.

#52 Spiritual Boxer

Spiritual Boxer

Expert Member +

• Toimittaja / moderaattori
  • PipPipPipPip
  • 2,470 posts

Posted 31 October 2007 - 22:06

Onko suosituksia hyvistä hiiristä? Langaton olis ihan jees (kone on läppäri, pidän painavammista hiiristä ja patterien lataaminen ei ole ongelma). Mieluiten jos löytyisi kunnon kolminappinen hiiri, kun teen aika paljon 3D-mallinnusta.

Mulla on Applen Mighty Mouse joka on siis aivan paska, minkä kaikki varmaan tiesivätkin. Rullausnappi ei toimi vaan sutii tyhjää. Tää on nyt kolmas eri Mighty mikä mulla on, kahdessa rulla (tai oikeammin kai pallo) lakkasi toimimasta parin viikon sisään, tää yksilö kesti puolisen vuotta ennen kuin pallo delas. Vituttaa enkä halua enää uutta ritsaa vaan rahat takas. Oon tilannut tän netistä, mutta käynyt vaihtamassa hajoilleet takuuhuoltovaltuutetussa liikkeissä. Onko kellään neuvoa miten kannattaa toimia että saisin hyvityksen tästä? Otanko suoraan yhteyttä jonnekin Applen netin kautta vai menenkö liikkeeseen inisemään? En oo varma onko alkuperäisen hiiren kuitin päivästä mennyt jo takuu umpeen, tän jälkeen tosiaan vaihdettu kaksi kertaa. Täysi susipaska, koulun graafisen suunnittelun tiloissakin ko. hiiristä n. puolissa ongelmia "innovatiivisen scroll ballin" kanssa.
Virheistä ei opita, niihin totutaan.

#53 Janne Timonen

Janne Timonen

Über Member

• Elitisti
  • PipPipPipPipPip
  • 3,070 posts

Posted 31 October 2007 - 23:13

Applen Mighty Mouse on tosiaan täys susi. Mutta virheistä ei opita, niihin totutaan. Hae uus.

#54 Dotcom

Dotcom

Full Member +

• Elitisti
  • PipPipPip
  • 1,388 posts

Posted 31 October 2007 - 23:23

Mä en ainakaa uskalla vielä hankki Leopardia. On sen verran tärkeitä proggiksia juuri alkamaisillaan etten yksinkertaisesti halua mitään lisä säätöä Leopardista. Netissä on tietyillä saiteilla aika paljon valitusta siitä kun mikään ei suostu enää toimimaan Leopardin myötä. Kyse on kuitenkin vain joistain tietyistä, ei niin yleisistä ohjelmista. Varmaan perinteisemmässä käytössä se on oikein pätevä.

Sain uuden koneeni elokuussa. Ei taida Leopardi ees irrota tohon kymmeneen euroon?
"Kouluympäristössä olemme sitoutuneet alan eettisiin normeihin, emmekä voi olla tarjoamassa katsojille sellaista maailmankuvaa, joka mahdollisesti yllyttää väkivaltaiseen käyttäytymiseen."

#55 Janne Timonen

Janne Timonen

Über Member

• Elitisti
  • PipPipPipPipPip
  • 3,070 posts

Posted 31 October 2007 - 23:26

Joo, en mäkään meinaa kotiini Leopardia hetkeen hoitaa. Pääseepähän kuitenkin testailemaan tuolla toisella koneella.

#56 Antti Vanhala

Antti Vanhala

Full Member

• Elitisti
  • PipPipPip
  • 1,156 posts

Posted 01 November 2007 - 19:10

Leopardin tarjouspäivityksen voi hankkia 1.10 alkaen ostettuihin koneisiin ja tarjous taisi olla voimassa vuoden loppuun.

#57 Antti Vanhala

Antti Vanhala

Full Member

• Elitisti
  • PipPipPip
  • 1,156 posts

Posted 08 November 2007 - 21:48

Asensin juuri Leopardin. Ihan kiva, mutta Max ei ole täysin yhteensopiva, saapa nähdä millaisia mp3-tiedostoja sieltä nyt tulee. Verkkolevyt eivät myöskään ainakaan vielä tule Finderiin esiin vaikka saankin ne auki äskeiset kohteet valikosta. Eli säätämistä voi tulla, saapa nähdä miten käy.

#58 Antti Vanhala

Antti Vanhala

Full Member

• Elitisti
  • PipPipPip
  • 1,156 posts

Posted 14 December 2007 - 19:35

OS X Leopard, miksi Dashboardissa ei yhtäkkiä olekaan mitään, aiemmin siellä oli kello ja kalenteri ja jotain muutakin? Myönnettäköön ettei Dashboardin idea muutenkaan ole ihan avautunut, vinkkejä miten sitä voi tehokkaasti hyödyntää?

#59 Janne Timonen

Janne Timonen

Über Member

• Elitisti
  • PipPipPipPipPip
  • 3,070 posts

Posted 14 December 2007 - 21:05

OS X Leopard, miksi Dashboardissa ei yhtäkkiä olekaan mitään, aiemmin siellä oli kello ja kalenteri ja jotain muutakin? Myönnettäköön ettei Dashboardin idea muutenkaan ole ihan avautunut, vinkkejä miten sitä voi tehokkaasti hyödyntää?

Katson itse siitä 5 vuorokauden sääennusteen. Siinä se. Kuumia vinkkejä otetaan vastaan täälläkin. Itse olen pitänyt sitä mukacoolina tarpeettomuutena tähän saakka.

Edited by Janne Timonen, 14 December 2007 - 21:06.

#60 KCrimso

KCrimso

Expert Member

• Elitisti
  • PipPipPipPip
  • 2,183 posts

Posted 14 December 2007 - 22:14

Katson itse siitä 5 vuorokauden sääennusteen. Siinä se. Kuumia vinkkejä otetaan vastaan täälläkin. Itse olen pitänyt sitä mukacoolina tarpeettomuutena tähän saakka.

Mä käytän laskinta, valuutan vaihtajaa ja muistilappuja.
BB on yhteiskuntamme vino peili, joka kertoo meistä enemmän kuin uskallamme itsellemme tunnustaa. - Disco Studd

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users