Yliluonnollisia vivahteita omaavia filmnoir henkisiä jännäreitä ei liikaa ole ja siksi omatkin odotukseni olivat ennen elokuvan katsomista aikoinaan varovaisesti plussan puolella. En ollut lukenut Dennis Lehanen kirjaa joten tietämykseni elokuvasta rajoittui elokuvan traileriin. En ole erityinen Martin Scorsese fani (vaikka miehen CV:tä sinänsä kunnioitankin) mutta siitä huolimatta selkeältä (aikaisempaan tuotantoonsa nähden) genrevaihdolta vaikuttava veto oli toinen isompi kiinnostuksen herättäjä.Useammankin kerran olen mestariteokseksi hehkuttanut. Erittäin aliarvostettu leffa kuitenkin.Shutter Island
Nyt tuli puun takaa ja kovaa. Eihän tätä kukaan ole juuri kehunut kuin keskinkertaiseksi. Tiedossa oli, että elokuvassa tulee olemaan lopputvisti, muttei tämä ollut ollenkaan yhden idean elokuva, vaan hemmetin tiukka viihdetrilleri. Eikä se loppukaan ollut yhden kohtauksen mittainen paljastus, vaan pidempi kokonaisuus ja silti asioita jätettiin kivasti auki, mikäli niin vain asiat haluaa nähdä. Hieno soundtrack, joka tekisi mieli hommata kotiin, mitä ei kovin usein tapahdu. Todella paljon muuten yhteistä Wicker Manin kanssa. *****
Teknisesti elokuvasta ei ole valittamista mikä ei nyt niin hirvittävän suurena yllätyksenä ainakaan minulle tullut. Oma ongelmani on sama kuin niin monen hieman vastaavalla tavalla
Ongelma ei ole tekijöissä. Itse en vain pääsääntöisesti pidä tuon henkisistä
Itse en lähtisi tuota Wicker Man elokuvaan vertaamaan vaikka sekin vertaus on kyllä perusteltavista ja kertonee osaltaan siitä miten erilaisista näkökulmista samaa elokuvaa voi katsoa. Shutter Island / (2010) *.
Transformers: Revenge of the Fallen (2009) * oli muuten se elokuva jonka aikana tuli harvinaisen selkeästi sellainen olo että nyt menee ohi ja lujaa vaikka ensimmäinen osa menikin tavallaan ihan ok osastoon. Muuten voisi kai ajatella tuon olevan jonkinlainen ikäkysymys mutta juuri kävin tyytyväisenä Harry Potterin elokuvateatterissa katsomassa ja hekottelin piirretyille kotona niin että ei kai sittenkään. Megan Fox oli loppujen lopuksi ainoa myönteinen asia ko. elokuvassa.No mutta sä tykkäätkin enemmän transformereisesta ja sen semmoisesta. Eikä siinä mitään pahaa ole.Elokuvan vähäinen arvostus johtuu ainakin omalla kohdallani siitä, ettei tarina missään vaiheessa tuntunut kiinnostavalta jalopputwistikin oli täysin naurettava
Spoiler
Edited by Janne, 08 August 2011 - 09:36.