
#16
Posted 01 July 2008 - 15:52
Emme halua vain katsoa tiettyjä elokuvia (35 mm -filmiltä) vaan kokemukseen kuuluu teatteriin tuleminen epätavallisia, epätodennäköisiä elokuvia varten. Ehkei maailman idealistisinta kulttuurihulluutta, mutta silti haastavampaa ja toisella tavalla tarinaksi ja muistoiksi muotoutuvaa kuin kotona klikkailuun perustuva elokuvan kuluttaminen.
#17
Posted 03 August 2008 - 19:23
Yes, he admires the films of Terrence Malick, but growing up outside Dallas in the late 1980s he and his junior high school friends also indulged a bottomless appetite for the goofiest low-end action comedies.
“Pure amusement,” he said, unrepentantly. “I was into some trash. It wasn’t even prestigious trash, like the taste that Tarantino has. I mean trash.”
As Mr. Green speaks with admiration of the Billy Crystal-Gregory Hines action comedy “Running Scared” and reels off references to the Kurt Russell-Sylvester Stallone cop movie “Tango & Cash,” to “Surf Nazis Must Die” and Rowdy Roddy Piper in “They Live,” and to the entire output of Cannon Films (gems like “Missing in Action” and “Death Wish 3”), it becomes apparent that for him the late ’80s, a boom period for the kind of processed American cheese that has yet to be rehabilitated by critical re-evaluation, was formative.
#18
Posted 03 August 2008 - 22:25
Ei yhtään naurahdusta, liikuttumisen kyyneltä tai edes huokausta. Tunteet pois, masentava huttu teatterilevitykseen ja rahat kouraan tekijöille.
#19
Posted 04 August 2008 - 11:13
Walk Hard oli abaut just sitä mitä pitikin.
Dylan/kääpiölaulu-vaiheessa oli pakko katsoa välillä muualle kun nauratti niin paljon ja sattui. Hitusen ylipitkä taas, mutta varsinaista vastalääkettä elämäkertaleffoihin totaalikyllästyneelle. Reilly on ihan vitun hauska.
#20
Posted 04 August 2008 - 12:11
Emme halua vain katsoa tiettyjä elokuvia (35 mm -filmiltä) vaan kokemukseen kuuluu teatteriin tuleminen epätavallisia, epätodennäköisiä elokuvia varten. Ehkei maailman idealistisinta kulttuurihulluutta, mutta silti haastavampaa ja toisella tavalla tarinaksi ja muistoiksi muotoutuvaa kuin kotona klikkailuun perustuva elokuvan kuluttaminen.
#21
Posted 04 August 2008 - 12:24
Tuleeko Walk Hard siis sittenkin Suomeen teattereihin?
Filmtownin listoilla sen dvd ensi-illaksi on ainakin ilmoitettu 27.8.
#22
Posted 04 August 2008 - 13:52
Emme halua vain katsoa tiettyjä elokuvia (35 mm -filmiltä) vaan kokemukseen kuuluu teatteriin tuleminen epätavallisia, epätodennäköisiä elokuvia varten. Ehkei maailman idealistisinta kulttuurihulluutta, mutta silti haastavampaa ja toisella tavalla tarinaksi ja muistoiksi muotoutuvaa kuin kotona klikkailuun perustuva elokuvan kuluttaminen.
#23
Posted 04 August 2008 - 13:59
Mikä on pahempaa kuin löytää puolikas mato omenasta, jota olet juuri haukannut?
- Holokausti
#24
Posted 25 November 2008 - 00:27
#25
Posted 25 February 2009 - 09:17
Emme halua vain katsoa tiettyjä elokuvia (35 mm -filmiltä) vaan kokemukseen kuuluu teatteriin tuleminen epätavallisia, epätodennäköisiä elokuvia varten. Ehkei maailman idealistisinta kulttuurihulluutta, mutta silti haastavampaa ja toisella tavalla tarinaksi ja muistoiksi muotoutuvaa kuin kotona klikkailuun perustuva elokuvan kuluttaminen.
#26
Posted 25 February 2009 - 14:28
populaarikulttuuriviittauksia, Seth Rogen
Näitä olenkin kaivannut. Samaten toi luihunaamainen ämmä on aina yhtä miellyttävä.
#27
Posted 23 March 2009 - 05:11
Pineapple Express alkaa hyvin ja leffassa on monta erinomaista vitsiä, mutta silti tämä on kokonaisuutena Apatow-tehtaan heikoimpia elokuvia. Loppua kohti hauskuus vähentyy ja homma hajoaa ärsyttävästi.
Velipuolet on sen sijaan törkeän hyvä. Leffa alkaa hitaahkosti, mutta vauhtiin päästyään lisää kierroksia jatkuvasti. Toinen toistaan hämärämpiä ja sekopäisempiä kohtauksia ladotaan putkeen (unissakävely, elävältä hautaaminen, Boats 'N Hoes), ja jokainen näyttelijä on hauska.
Emme halua vain katsoa tiettyjä elokuvia (35 mm -filmiltä) vaan kokemukseen kuuluu teatteriin tuleminen epätavallisia, epätodennäköisiä elokuvia varten. Ehkei maailman idealistisinta kulttuurihulluutta, mutta silti haastavampaa ja toisella tavalla tarinaksi ja muistoiksi muotoutuvaa kuin kotona klikkailuun perustuva elokuvan kuluttaminen.
#28
Posted 25 June 2009 - 13:49
Superbad oli suurimmaksi osaksi aika tyypillinen teinikomedia pillunmetsästyksestä. Varmaan jos tästä genrestä erityisesti diggaa, saa elokuvasta enemmän irti. Cera tekee sadannen kerran saman söpis/nörttipojan roolin, eikä hänen hahmossaan tapahdu mitään kiinnostavaa koko elokuvan aikana. Jonah Hill puolestaan on todella ärsyttävä valittaja, eikä ollenkaan hauska. Esittää täysin saman roolin kuin Knocked Upissa, mutta helvetin paljon huonommin - vika voi olla kyllä henkilöohjauksessa. Onneksi McLovin ja skoudet pelastavat elokuvan keskinkertaisesta skeidasta puhtaasti keskinkertaisen puolelle. Oikeastaan SuperBad olisikin parempi jos se kertoisi vain McLovinin stoorin nörtistä pelimieheksi. McLovinin kasvutarinana. McLovinin ohella Rogen ja Bill Hader ovat vedossa, kyttäkaksikkoa olisi seurannut enemmänkin.
Step Brothers on selvästi parempi jo lähtökohtansa puolesta. Peräkammarin pojista saadaan irti astetta tuoreempaa komiikkaa, kuin puhkikalutusta highschool-elämästä. Ja Will Ferrell on nero, ainahan sitä on ilo katsoa. Harmi vaan että vastakappaleena on John Reilly joka on pelkästään ruma eikä useimmiten hirveän hauska. Tai siis, Ferrelliin verrattuna. Olisi tarvittu joku joka on edes vähän lähempänä Ferrellin tasoa koomisuuden taidoissa jotta parivaljakko toimisi kunnolla. Epäsuhta.
Jokatapauksessa kokonaisuus ontuu, vitsit eivät liian usein ole hauskoja. Ongelma on jälleen kerran ajoituksessa, hiomisessa, punchlinessa... tyypillistä apatow productionia siis. Hyviä ideoita, ja kohtauksiakin, kyllä riittää, ja lopun lasten turpaan veto seivaa paljon. Harmi vaan että homma lepää lähes täysin Ferrellin harteilla. Seth Rogen vilahtaa vain minuutin verran ja tadaa! heti tuloksena on leffan yksi hauskimmista kohtauksista. No joo, lisäksi Adam Scott on loistava - varastaa jokaisen kohtauksen jossa on mukana. Muista Apatow-tuotannoista tämä poikkeaa positiivisesti siinä mielessä että on kait ainoa joka ei ole 15 minuuttia liian pitkä. Elokuva kulkee tasapainoisesti eteenpäin koko kestonsa ajan eikä edes viimeisen 15 minuutin aikana tule ihmeteltyä että eikö tämän pitäisi jo loppua. Taitaa olla eka kerta Apatow -elokuvien kohdalla.
Pineapple Express
En ole vielä jaksanut katsoa loppuun. Puolikkaan elokuvan perusteella sanoisin että David Gordon Green, uuden Hollywood mainstreamin yksi lupaavimmista ohjaajista, ei ole vahvimmillaan komediassa. Muuten tyypillistä ei-Apatown ohjaamaa Apatowta: hyvä idea, hyvä tarina, hyvä casting - ja hyviä gageja, jotka aivan liian usein valuvat reisille kun se viimeinen silaus uupuu. Aloituskohtaus oli parhautta, Bill Haderia näissä pitäisi olla enemmän saatana... Rogen ei ole ihan parhaimmassa vedossa.
Edited by Red Right Hand, 25 June 2009 - 13:56.
Talking shit about other people only makes you look like a loser.
- Rob Zombie
#29
Posted 25 June 2009 - 13:58
1. Paksuna on ylivoimaisesti huonoin Apatow-elokuva.
2. David Gordon Greenille Pineapple Express oli ensimmäinen mainstream elokuva.
#30
Posted 25 June 2009 - 13:59
1. Paksuna on ylivoimaisesti huonoin Apatow-elokuva.
Apatowin ohjaamista vai niistä, joissa nimensä on tuottajana?
Ei yhtään naurahdusta, liikuttumisen kyyneltä tai edes huokausta. Tunteet pois, masentava huttu teatterilevitykseen ja rahat kouraan tekijöille.
Also tagged with one or more of these keywords: mainstream
Elitisti →
Elokuvat →
Contagion / TartuntaStarted by QCine, 25 Oct 2011 ![]() |
|
![]() |
||
Elitisti →
Elokuvat →
The ExpendablesStarted by G.P.O., 08 Jan 2009 ![]() |
|
![]() |
||
Elitisti →
Elokuvat →
WALL-EStarted by JMustonen, 23 Dec 2008 ![]() |
|
![]() |
||
Elitisti →
Elokuvat →
Martin Scorsese: Shutter Island (2010)Started by Darth Malt, 11 Mar 2008 ![]() |
|
![]() |
||
Elitisti →
Elokuvat →
ZodiacStarted by (The Lukewarm.), 06 Mar 2007 ![]() |
|
![]() |
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users