Jump to content

Photo

Apatow-Robertson tuotannot

mainstream

• Please log in to reply
61 replies to this topic

#46 Alive

Alive

Full Member

• Elitisti
  • PipPipPip
  • 1,089 posts

Posted 23 November 2009 - 14:06

Talladega Nights näyttää amerikkalaiselta junttikomedialta, mutta on todellisuudessa salakavala parodia amerikkalaisista junttikomedioista, joka kommentoi punaniska-eksistentialismia tavalla, jota punaniskat eivät tietenkään itse tajua.

Piti tuo lause lukea aika moneen kertaan ennenkuin (ehkä) ymmärsin sen. Voi olla totta joo, mutta kyllä kai parodian oleellinen funktio on olla hauska. Siinä tässä mentiin metsään, meno oli muutamaan hyvää hetkeä lukuunottamatta varsin epähauskaa.

#47 Asswipe

Asswipe

Member +

• Foorumikäyttäjä
  • PipPip
  • 386 posts

Posted 11 March 2010 - 14:34

Heh. Vuokrasin ärrältä Stepbrothersin. Kannessa lukee Extended Cut ja kyseessä on reilulla kädellä siisititty paskaversio. Kuolemantuomion paikka.

#48 willberg

willberg

Full Member +

• Elitisti
  • PipPipPip
  • 1,491 posts

Posted 19 March 2010 - 10:58

Heh. Vuokrasin ärrältä Stepbrothersin. Kannessa lukee Extended Cut ja kyseessä on reilulla kädellä siisititty paskaversio. Kuolemantuomion paikka.

Tä? Ainakin myynti-dvd:llä saa valita katsottavaksi joko teatteriversion tai extended/unrated/mikälie pidemmän version.
Subkouvoloid Meltdown

#49 Asswipe

Asswipe

Member +

• Foorumikäyttäjä
  • PipPip
  • 386 posts

Posted 22 March 2010 - 15:55

Tä? Ainakin myynti-dvd:llä saa valita katsottavaksi joko teatteriversion tai extended/unrated/mikälie pidemmän version.

Jaa-a, oletuksena kyllä toistuu tuo siistitty versio. Onko se todella teatteriversio? wtf jos näin on. Minä luulin heti, että tämä on jonkun saksalaisen puljun juttuja tyyliin Ace Ventura 2-DVD, joka on siistitty.

#50 Asswipe

Asswipe

Member +

• Foorumikäyttäjä
  • PipPip
  • 386 posts

Posted 08 January 2011 - 11:45

Adam McKay : Step Brothers (2008) **½

Vuokrasitko tämän?
Itse opin jokin aika sitten, että vuokratessa komedioita, ne saatanan dvdt on jostain syystä runkattu sellaisiksi, että oletetusti esitetään siivottu lapsille sopiva versio.
Itse kun en ikinä edes vilkaise dvdn taakse enkä usko että vilkaisijatkaan kiinnittää huomiota pieneen pränttiin, jossa kerrotaan levyn sisältävän kaksi versiota (mutta ei tietenkään sitä, että kikkeliversio tulee oletuksena). Tai muuten, onko näiden myyntiversiotkin tällaisia??

Itse elokuvasta olet väärässä. Se on neljä tähteä.

#51 Jeremias Rahunen

Jeremias Rahunen

Expert Member

• Elitisti
  • PipPipPipPip
  • 2,170 posts

Posted 08 January 2011 - 12:11

Vuokrasitko tämän?
Itse opin jokin aika sitten, että vuokratessa komedioita, ne saatanan dvdt on jostain syystä runkattu sellaisiksi, että oletetusti esitetään siivottu lapsille sopiva versio.
Itse kun en ikinä edes vilkaise dvdn taakse enkä usko että vilkaisijatkaan kiinnittää huomiota pieneen pränttiin, jossa kerrotaan levyn sisältävän kaksi versiota (mutta ei tietenkään sitä, että kikkeliversio tulee oletuksena). Tai muuten, onko näiden myyntiversiotkin tällaisia??

Itse elokuvasta olet väärässä. Se on neljä tähteä.

Katsoin käytetyn jenkki dvd:n. Piti olla käsittääkseni "pitkä" versio, mutta ei tässä ollut skidien kanssa tappelua (jossain luki että parivaljakko antaisi turpiin näille pennuille kostona siitä että itse saivat näiltä turpiin). Minun versiossa veljekset saivat kyllä turpiinsa mutta kostoa ei näytetty. En voi nyt tarkistaa vastaako levy / kannet toisiaan koska levy on muualla, mutta pitää kyllä tarkistaa. Hyvä että "muistutit."

Itse elokuvasta vielä. En usko että edes nuo puuttuvat kohdat (puuttuikohan jotain muutakin?) pelastavat tätä sen korkeammalle. Oli tässä liiaksi rasittavuuksia noiden hyvien kohtausten vastapainoksi.

"Muutaman kerran on ollut ähky, kun olen innostunut syömään kilon salaattiannoksen kaikkine muine tykötarpeineen vahingossa Aku Ankkaa lukiessani."

#52 Asswipe

Asswipe

Member +

• Foorumikäyttäjä
  • PipPip
  • 386 posts

Posted 08 January 2011 - 12:20

Joo ei pelastakaan, kun et pitänyt niistä suurimmista älyttömyyksistä, jotka on noiden suola. Tallageda Nights on mielestäni neljä ja puoli tähteä.
Kyllä ne muistaakseni pieksee ne penskat. Lisäksi Reillyn hahmo panee veljensä vaimoa koko perheen edessä. Noi nyt mitä muistan.

#53 Jeremias Rahunen

Jeremias Rahunen

Expert Member

• Elitisti
  • PipPipPipPip
  • 2,170 posts

Posted 08 January 2011 - 12:36

Lisäksi Reillyn hahmo panee veljensä vaimoa koko perheen edessä.

Tuo oli mukana ja lisäksi tässä versiossa oli kohta jossa Will Ferrellin hahmo hakkasi velipuolensa rumpuja palleillaan ja paskalla käydessään, paperin ollessa lopussa, pyyhki wc:n mattoon.

Luulisi että nuokin kohdat olisi leikattu pois jos tämä olisi kovasta saksittu versio...

"Muutaman kerran on ollut ähky, kun olen innostunut syömään kilon salaattiannoksen kaikkine muine tykötarpeineen vahingossa Aku Ankkaa lukiessani."

#54 Disco Studd

Disco Studd

Über Member +

• Elitisti
  • PipPipPipPipPip
  • 3,503 posts

Posted 08 January 2011 - 13:45

Piti olla käsittääkseni "pitkä" versio, mutta ei tässä ollut skidien kanssa tappelua (jossain luki että parivaljakko antaisi turpiin näille pennuille kostona siitä että itse saivat näiltä turpiin).

Suomalaisessa vuokraversiossa kakarat saavat turpiinsa lopputekstien aikana. Muistaakseni ei ihan heti tekstien alkaessa, vaan parin hetken kuluttua. Katsoitko lopputekstit loppuun vai painoitko heti stoppia?

Ja tällainen mielipide minulla oli n. vuosi sitten Velipuolista:

törkeän hyvä. Leffa alkaa hitaahkosti, mutta vauhtiin päästyään lisää kierroksia jatkuvasti. Toinen toistaan hämärämpiä ja sekopäisempiä kohtauksia ladotaan putkeen (unissakävely, elävältä hautaaminen, Boats 'N Hoes), ja jokainen näyttelijä on hauska.

Edited by Disco Studd, 08 January 2011 - 13:48.

Emme halua vain katsoa tiettyjä elokuvia (35 mm -filmiltä) vaan kokemukseen kuuluu teatteriin tuleminen epätavallisia, epätodennäköisiä elokuvia varten. Ehkei maailman idealistisinta kulttuurihulluutta, mutta silti haastavampaa ja toisella tavalla tarinaksi ja muistoiksi muotoutuvaa kuin kotona klikkailuun perustuva elokuvan kuluttaminen.

#55 Jeremias Rahunen

Jeremias Rahunen

Expert Member

• Elitisti
  • PipPipPipPip
  • 2,170 posts

Posted 08 January 2011 - 13:55

Piti olla käsittääkseni "pitkä" versio, mutta ei tässä ollut skidien kanssa tappelua (jossain luki että parivaljakko antaisi turpiin näille pennuille kostona siitä että itse saivat näiltä turpiin).

Suomalaisessa vuokraversiossa kakarat saavat turpiinsa lopputekstien aikana. Muistaakseni ei ihan heti tekstien alkaessa, vaan parin hetken kuluttua. Katsoitko lopputekstit loppuun vai painoitko heti stoppia?

Hmm..Olisikohan nyt käynyt näin. En jää yleensä katsomaan lopputekstejä, mutta jos elokuvassa näyttää siltä että lopputekstien aikana alkaa HETI varsinaisen elokuvan jälkeen tapahtua jotain, niin silloin kyllä katson loppuun asti. Mutta voi olla että nyt tuli tosiaan hätäiltyä stop-napin kanssa. Pitääpä tarkastaa kunhan saan levyn taas käsiini.

#56 KCrimso

KCrimso

Expert Member

• Elitisti
  • PipPipPipPip
  • 2,183 posts

Posted 08 January 2011 - 17:18

Vuokrasitko tämän?

Ei noi ole mitään saksittuja versioita. Päin vastoin lyhyet versiot dvd:llä ovat alkuperäisiä elokuvateatteriversioita. Dvd:lle on sitten lyöty mukaan pidennettyjä versioita joissa on enemmän improvisaatioita ja kohellusta. Yleensä noi lyhyet versiot ovat elokuvina parempia, mutta onhan noissa (yli)pitkissäkin aina omat hauskat juttunsa.
BB on yhteiskuntamme vino peili, joka kertoo meistä enemmän kuin uskallamme itsellemme tunnustaa. - Disco Studd

#57 Asswipe

Asswipe

Member +

• Foorumikäyttäjä
  • PipPip
  • 386 posts

Posted 09 January 2011 - 04:47

Kcrimso, onko nyt ehtaa faktaa?
Jos Step Brothersin teatteriversio on tuo kiltti, niin kuka vittu sitä edes kävi katsomassa? Nuo sikailut on kyllä todella oleellisia.

#58 Disco Studd

Disco Studd

Über Member +

• Elitisti
  • PipPipPipPipPip
  • 3,503 posts

Posted 25 July 2011 - 09:13

Morsiusneidot

Uusin Apatow-verstaan komedia saapui viime perjantaina Suomeen. Morsiusneidot on ensisijaisesti päätähtikoomikko ja käsikirjoittaja Kristen Wiigin hengentuote, mutta Apatowin kädenjälki näkyy selkeästi sekä hyvässä (oikein hauska, realistiset henkilöhahmot, hyvää improvisoitua huumoria) että pahassa (ylipituus). Elokuva on hyvin suositeltava ja viimeisimpien hieman heikompien Apatow-komedioiden jälkeen Morsiusneidot on hieno paluu ruotuun.

Posted Image

Emme halua vain katsoa tiettyjä elokuvia (35 mm -filmiltä) vaan kokemukseen kuuluu teatteriin tuleminen epätavallisia, epätodennäköisiä elokuvia varten. Ehkei maailman idealistisinta kulttuurihulluutta, mutta silti haastavampaa ja toisella tavalla tarinaksi ja muistoiksi muotoutuvaa kuin kotona klikkailuun perustuva elokuvan kuluttaminen.

#59 C.W. Leadbeater

C.W. Leadbeater

Full Member

• Elitisti
  • PipPipPip
  • 1,306 posts

Posted 26 July 2011 - 22:24

^ Hyvin kiteytetty. Tuntui tosiaan tämäkin Apatow-tuotos kestävän ikuisuuden, muttei kuitenkaan pitkästyttänyt missään vaiheessa. Röpöttelykomediamauttomuudet yhdistyivät tyypilliseen, tytöille suunnatun elokuvan juoneen luontevasti ja sopivassa suhteessa lopputuloksen ollessa sekä hauska että sympaattinen.
Your sweet tooth is almost as bad as having a whiskey tongue or liking a woman.

#60 Alive

Alive

Full Member

• Elitisti
  • PipPipPip
  • 1,089 posts

Posted 11 November 2011 - 11:53

115. Forgetting Sarah Mashall ***½. Tässä pääosissa suht tuoreita kasvoja ja muutenkin meno Havaijilla on mukavan freesin tuntuista. Ei mitään hah hah-komediaa, mutta toisaalta ei myöskään väkisin väännettyä vitsiä. Mila Kunis oli positiivinen yllätys. Ja lopun Dracula-musikaalia olisi katsonut pidempäänkin. Russell Brand on tietty ärsyttävä, mutta niinhän sen kuuluukin olla, joten siitäkään ei voi rokottaa. Tykkäsin.

116. Step Brothers **½ Ferrell ja Reilly näyttelevät hyväsydämisiä idiootteja, eli jatkavat siitä mihin Talladega Nights päättyi. Matkan varrella on lukematon määrä irtovitsejä, jotkut hyviä, jotkut huonoja. Kuten niin usein, sivurooleistahan parasta hupia saa, tässäkin Ferrellin näyttelevän Brennanin pikkuveljen perhe ylisuorittaja/kusipää-isän, sekoilevan vaimon ja pikkuvanhojen lasten myötä antaa eniten ilon aiheita. Sweet child of mine- esitys on mainio. Muuten aikuiset miehet esittämässä pikkulapsia alkaa olla jo vähän väsynyttä, vaikka kyllä joukkoon ihan hyviäkin gageja osuu.

117. Pineapple Express ** Tämä ei nyt oikein toiminut ollenkaan meikäläiselle, ehkä tota slacker-pilvenpolttaja hekumointia ei oiken enää jaksa. Rogen on kyllä varsin ok, samoin Franco, mutta leffan toiminnalliset osuudet eivät ole hauskoja ja toimintana huonoja, joten mikä niiden pointti on? Koko huumesota-juoni on ihan turha, eikä tuo elokuvaan yhtään hauskaa hetkeä, päinvastoin.

118. Walk Hard ***½ Tämä on ensimmäinen näkemäni Apatow-tuotanto, mikä on selkeästi parodia. Ja hyvä niin, koska WH onnistuu olemaan sekä älytön, että hauska ja vielä melko sympaattinen, etenkin loppua kohti. Pidin kyllä, mutta sama ongelma kun muissakin: kovin on epätasaista, miksi tintuu että joku 4 tähteä on liikaa. Musa oli yllättävän hyvää, sen puolesta kestää varmasti uusintakatselun. Ja olihan tässä Eddie Vedder, siitä plussaa.

Tämän Apatow-putken ja muiden näkemieni Apatowien perusteella voisi sanoa, että kyllä tältä osastolta varmaan sitä parasta komediaa on 2000-luvulla tullut. Olkoonkin että elokuvat ovat lähes järjestään kovin epätasaisia ja tuntuvat päätyvän sen vuoksi akselille 2-4 tähteä. Toisaalta se tarkoittaa tietysti sitä että heikommistakin viritelmistä löytyy jotain hauskaa. Itselle selkeästi uppoaa paremmin nämä missä kohelletaan (huudetaan, riehutaan, juostaan, ammutaan) vähemmän ja huumoria revitään enempi arkisemmista asioista. Tämä huipentui Bridesmaidissa, joka ainakin tällä hetkellä tuntuu parhaalta Apatow-tuotannolta.

Näissä DVD:ssä on muuten varsin hauskoja extroja, erityisesti gag-reelit jostain syystä naurattaa aina. Tämä 4 DVD:n setti muuten löytyi Playtraden kautta hintaan 9.95€. Stepissä ja Pineapplessa vain englanninkielinen tekstitys, Marshallissa ja WH:ssa myös suomi.

Edited by Alive, 11 November 2011 - 11:53.

Also tagged with one or more of these keywords: mainstream

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users