Jump to content


Vinnie

Member Since 31 Oct 2003
Offline Last Active Feb 19 2017 18:44

Topics I've Started

Yle-Teema tänään 19.00

02 April 2005 - 12:49

Voi olla ihan ratkiriemukasta tavaraa tarjolla ;) Nauhalle menee, kun taitaa tuo viina viedä voiton tuohon aikaan jo..

2.4.05 klo 19.00 Suomalaisen musiikkivideon historia
on 3 x 30-minuuttinen sarja, joka kertoo suomalaisen musiikkivideon kehityksen keskiaikaisista kirkonmenoista nykypäivään saakka. Sarjassa äänensä saavat kuuluviin musiikkivideoiden ohjaajat, tuottajat, esittäjät ja tutkijat.

Osa 1
Miksi Jeesus näyttää niin tutulta? Mitä J. Karjalainen raaputti tyhjässä
junanvaunussa? Olivatko Bogart Co:n pojat tosissaan?
Suomalaisen musiikkivideon historian ensimmäinen osa kertoo mitä yhtäläisyyttä on keskiaikaisilla kirkonmenoilla ja suomalaisen
musiikkivideolla.


http://www.yle.fi/teema/kulttuuri/kulttuuridokumentit.shtml

Pölynimurikauppiaat

25 October 2004 - 11:32

On täällä taas!

Muistakaahan katsoa ja nauhoittaa jälkipolville:


Torstaina 28.10.2004 TV2
Palkittu elokuva aloittaa Dokumenttiprojektin toivottujen sarjan
Dokumenttiprojektin elokuvia on totuttu näkemään keskiviikkoiltaisin. Monia on toivottu uusintoina ja monet niistä on pariin kertaan nähtykin. Torstaisin on nyt mahdollisuus katsella kotimaisia toivottuja, jotka kestävät myös koko perheen piirissä. Sarjan aloittaa John Websterin ohjaama Pölynimurikauppiaat.
Pölynimurikauppiaat Kimmo, Heimo ja Kristiina iskevät kameraryhmä kintereillään 18 viattomaan suomalaisperheeseen. Miten ja miksi? Nordic Panoramassa yleisöpalkinnolla -93 ja Prix Europassa -94 erikoismaininnalla höystetty dokumenttielokuva on tragikoominen kuvaus menestymisen unelmasta suomalaisen pölynimurikauppiaan maailmassa. Lama-Suomessa myyminen on entistä tiukempaa.
Kristiina on häikäilemätön ja kunnianhimoinen huippumyyjä, joka myy eniten lisälaitteita koko maailmassa. Tänä vuonna hän on asettanut tavoitteekseen kaupata 330 pölynimuria ja pari sataa lisälaitetta. Saavutettu tavoite palkitaan firman Kultamerkillä.
Heimo on räiskyvä pohjois-karjalainen moottoriturpa, joka kiertää pikkukyliä aivan rajan tuntumassa. Heimon menestys on kovan työn takana. Samalla hän haaveilee paljon suuremmasta...
Kimmo on työtön autonasentaja, joka ryhtyi kauppiaaksi paremman työn puutteessa. Kahden päivän pikakoulutuksen jälkeen hänet lähetettiin kentälle Espoon lähiöihin. Kimmo on karusta ulkonäöstään huolimatta näistä kolmesta kiltein myyjä. Kimmolle myyminen on vaikeaa. Esittely on kömpelöä ja fyysisesti raskasta. Hädissään Kimmo tukeutuu ulkoaopittuihin fraaseihin, joita hän toistelee päättömästi.
Pölynimurikauppiaissa ei ole yhtään ennalta lavastettua kohtausta. Kun kauppias soittaa ovikelloa, asiakas on yhtä epätietoinen niin kuvausryhmän kuin kauppiaankin läsnäolosta. Suomalaiset osoittautuivat erittäinkin luottavaiseksi ja avoimeksi kansaksi - 20 kuvatusta taloudesta vain kaksi kielsi materiaalin käytön.
- Aivan ensimmäiseksi myyntimiehen on myytävä itsensä, sanoo päällikkö Kimmolle koulutuksen alkajaiseksi. Ja se näyttää pitävän paikkansa.
(Pölynimurikauppiaitten ensilähetys TV2:ssa oli 15.4.1993).